dlaczego my?

Przedszkole powstało z pasji do zawodu i miłości do dzieci. Jadwiga Bińkowska, założycielka przedszkoli to dyplomowany nauczyciel wychowania przedszkolnego z wieloletnim doświadczeniem, zarówno jako nauczyciel, jak i dyrektor przedszkoli. W Fantazji postanowiła zrealizować swoja wizję przedszkola na miarę XXI wieku.

W naszych przedszkolach najważniejsze jest dziecko. Podążając za wartościami pedagogiki Marii Montessori, rodzicielstwa bliskości, porozumienia bez przemocy czy idei Janusza Korczaka i wartości Jespera Juula, tworzymy środowisko wspierające indywidualny rozwój każdej jednostki.

Dziecko jest cudzoziemcem, nie rozumie języka, nie zna kierunku ulic, nie zna praw i zwyczajów. Potrzebny przewodnik, który grzecznie odpowie na pytanie
  Janusz Korczak

Jesteśmy bardzo zaangażowani w ukierunkowaniu naszej edukacji przedszkolnej w stronę miłości do nauki i zdrowia. Rozumiemy że każde dziecko jest inne i wymaga indywidualnego podejścia. W naszej pracy dydaktyczno- wychowawczej chętnie sięgamy do innowacyjnych metod. Główny nacisk kładziemy na pedagogikę Montessori, metodę projektów, ruch rozwijający Weroniki Sherborne, kinezjologię edukacyjną oraz bajkoterapię. 

Nie można być wolnym, jeśli nie jest się samodzielnym. Zatem, aby dziecko zdobyło niezależność, jego aktywne oznaki wolności osobistej muszą być akceptowane od najwcześniejszego dzieciństwa.
 Maria Montessori

Samodzielność dzieci i ich autonomię wspieramy w różnych obszarach. Dzieci same przygotowują sobie kanapki, nakładają posiłki na talerz, decydują same co i jaką ilość jedzenia zjedzą. Dążymy do samodzielnego ubierania się naszych podopiecznych. Dzieci same podejmują decyzje czy w czymś uczestniczą, zachęcamy je do aktywności, jednak nie zmuszamy. Kierujemy się do jak największej autonomii dziecka.

Samodzielność to nie jest słuchanie rodziców i spełnianie ich poleceń nawet wtedy, gdy nie ma ich przy dziecku, tylko samodzielne podejmowanie decyzji.

Agnieszka Stein

Niezwykle istotną kwestią we współczesnej rzeczywistości jest dla nas również zdrowie dzieci. Ponieważ zdrowy organizm potrzebuje dobrej energii do działania, bardzo dużą uwagę przykładamy do zdrowego żywienia i odpowiedniej dawki ruchu fizycznego. Przy dobrej czystości powietrza, przynajmniej 1/5 czasu w przedszkolu, dzieci przebywają na dworze. Zabawę w ogrodzie mogą wykluczyć również złe warunki pogodowe, jednak dostosowanie stroju do pogody zwykle umożliwia nam korzystanie ze świeżego powietrza prawie codziennie.